Bestilling
Søknad om skoleskyss sendes fra skolen
Varige endringer ila. skoleåret, som nye start- og sluttider på skolen og adresse til hjemmet, sendes også fra skolen. Selve skoleskysstjenesten leveres av Ruter på oppdrag fra kommunen eller fylkeskommunen.
Det er skolens ansvar å legge inn søknad for elevene. Skolen har en egen brukerprofil på søknadsportalene.
For å logge inn på søknadsportalene benytter du skolens brukernavn og passord. Dersom du er usikker på hvordan søkeprosessen fungerer finner du en utfyllende brukerveiledning etter du har logget inn.
SØKNADSPORTAL FOR SKOLENE
Avvik
Ved avvik som ulykker på veien, ekstreme kjøreforhold og andre utfordringer, gjør vi følgende dersom vi ikke klarer å levere elevene til riktig tid på skolen:
-
-
- SMS-varsling til registrerte kontaktpersoner
Alle telefonnummer registrert på den enkelte elev mottar en tekstmelding der vi informerer om hendelsen og hvordan denne påvirker den planlagte transporten. Ved alvorlige hendelser, slik som trafikkulykker hvor våre minibusser og drosjer er involvert, vil vi ringe registrerte kontaktpersoner og informere om hendelsen og hvordan dette påvirker den planlagte transporten. Ved mindre forsinkelser vil sjåføren informere registrerte kontaktpersoner om avviket.
- SMS-varsling til registrerte kontaktpersoner
-
-
-
- Telefon-varsling til skolen
Ved alvorlige hendelser, slik som trafikkulykker hvor våre minibusser og drosjer er involvert, vil vi ringe skolen og informere om hendelsen og hvordan dette påvirker den planlagte transporten.
- Telefon-varsling til skolen
-